Pages

keskiviikko 7. lokakuuta 2020

Paluu maanpinnalle

 Kesä on ollutta ja mennyttä. Näin syksyn tullen ulosottomies taas muistutteli olemassaolostaan ja palkan ulosmittaaminen jatkuu Lokakuusta eteenpäin. Tämä tarkoittaa taas sitä, että palkasta jää ulosmittauksen jälkeen käteen n. 1200€, siitä pitäisi vuokra, laskut, työmatkat ja syöminen kustantaa. En taas tiedä miten tulen pärjäämään, kesällä ehdin taas tottua liian hyvään, kun käteen jäi koko palkka. Onneksi olen viimeisten kuukausien aikana saanut säästöön n. 1500€, joten ehkä en talven aikana vielä heitä pyyhettä kehään.

Tämä kokonaistilanne saa aina miettimään omia valintoja ja sitä, että miksi en aiemmin vain antanut ylpeydelleni periksi ja suostunut päästämään itseäni ulosmitattavaksi, kun oli pienempi velka. Turha asioita on jälkeen päin jossitella, vaikka tilanne syvältä onkin ja nyt kaduttaa se etten suostunut kuuntelemaan itseäni viisaampien neuvoja, vaan uskottelin itselleni, että kyllä selviän ja pärjään siihen asti kunnes valmistun ja pääsen töihin.

Laskin, että pakollisten menojen jälkeen mulle jää käteen n. 200€, sillä pitäisi syöminen ja muu elämä pärjätä kuukauden ajan. Laskennallisesti tämä on sula mahdottomuus ja tiedän jo nyt ettei se tule onnistumaan vaikka päällä seisoisi, koska työmatkoihin uppoaa n. 180€/kk. Olen siitä onnekas, että säästöön olen saanut muutamia satasia kerrytettyä, joten työmatkat pystyn sieltä kustantamaan jonkin aikaa.

Lokakuuksi olen budjetoinut itselleni 600€ rahaa käytettäväksi kaikkiin em. kuluihin. Tällä hetkellä näyttää siltä, että tulen budjetissani pysymään. Turhat asiat olen taas karsinut pois ostoslistalta ja päätynyt elämään jälleen pelkistetysti. Minulla ei oikeastaan ole mitään jonninjoutavia kuluja, ei suoratoistopalveluja ja Hesarin tilauksen myös peruutan. Yritän kehitellä monipuolisia ja terveellisiä ruokia joita voi tehdä pienellä budjetilla jne. Ajattelin taas kuukauden lopuksi käydä tämän kuukauden menot lävitse ja katsoa mistä vielä voisin kärsiä, jotta selviän talven yli.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti