Pages

torstai 24. syyskuuta 2020

Puhelinliittymän kilpailutus

 Olen jo muutaman kuukauden tiennyt, että matkapuhelinliittymäni tarjous umpeutuu Lokakuussa, olen vältellyt tätä hetkeä viimeiseen saakka ja nähnyt liittymämyyjien pettyneet ilmeet, kun olen jollain tekosyyllä joutunut kieltäytymään heidän hyvistä tarjouksistaan. Suostuminen tarjoukseen olisi ollut liikaa, koska luottotietojen puutteen ilmi tuleminen olisi ollut minulle kasvojen menetys ja julkinen nöyryytys

Sain sähköpostiini kilpailevalta liittymältä todella hyvän tarjouksen jos vaihtaisin heille, en tiedä miksi lähdin tätä tarjousta havittelemaan, ehkä hetkeksi unohdin sen tosiasian, että minulla ei tosiaa ole niitä luottotietoja ja voisin kilpailuttaa liittymäni niin kuin ennenkin. Tein liittymän muutosilmoituksen ja pian sain operaattorilta viestin, että minulle tarjottu liittymäpyyntö on mennyt läpi. Sain siis tarjotun, paremman ja halvemman liittymän! Olin tovin hämilläni, sillä olen ymmärtänyt ettei luottotiedoton voi saada prepaid-liittymää kummoisempaa puhelinliittymää.

Sähköpostiini tuli liittymäsopimuksen jälkeen viestiä, että tulevasta liittymästäni on palvelunumerot ja matkapuhelimellani maksaminen estetty, mikäli haluan eston pois, voisin suorittaa operaattorille kuukauden sisällä 100€ vakuusmaksun. Harkitsin tämänkin summan maksamista hetken aikaa. Olin saanut tämän kännykkäliittymän sillä perusteella, että olen aiemmin ollut eidän asiakas ja maksuhistoriani heille on moitteeton.

Meni muutama päivä ja oma liittymäni lähetti minulle tekstiviesillä vastatarjouksen liittymästä, se ei kuitenkaan ollut niin hyvä kuin kilpailijalta saatu, joten en tarttunut siihen. Päivää ennen liittymän vaihtoa kuitenkin tuli viesti, että nykyinen operaattorini tarjoaa minulle piirun verran yli 10€lla paremmpan liittymän kuin minulla on nyt ja lahjakortin ruokakauppaan mikäli en vaihda liittymääni heiltä pois.

Olin ihan äimänä hetken, koska minusta, luottotiedottomasta kilpaillaan kahden eri operaattorin välillä. Oikeasti hyvä mieli ja ihmisarvoinen asenne palasi minuun, luottotiedottomallakin on vielä joku arvo jos menneisyydessä ei ole tehnyt typeryyksiä. Toivottavasti joku joka on minun kanssa samassa tilanteessa saa tästä jotain voimaa, luottotietojen menetys ei aina automaattisesti tarjoita etteikö voisi saada normaaleja palveluita tai etteikö voisi saada sitä normaalien ihmisten liittymää :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti