Pages

maanantai 16. maaliskuuta 2020

Kriisi

Nyt on vissiin koko maailmalta lähtenyt sokka irti pahemman kerran. Itseäni ei niinkään tuo Pandemia huoleta, vaikka omaan lähipiiriinikin kuuluu riskiryhmässä olevia. Oman käsitykseni mukaan maalaisjärjellä selviää pitkälle.

Ensinnäkin minua huolettaa kaikki jotka tämän tilanteen vuoksi lomautetaan. Talousahdinko ja kurismus tulee olemaan aikamoinen. Toiseksi minua huolettaa kaikki ne irtisanomiset ja konkurssit mitä tämä vallitseva tilanne aiheuttaa. Kolmanneksi minua huolettaa kaikki jotka ovat kanssani samassa tilanteessa, ulosottovelkaisina siis. Ei meillä ole varaa hamstrata automarkettien kaikkia lihoja tai WC-papereita, meillä on oikeasti varaa vain välttämättömään. Samoin monella eläkeläisellä. Toivoisin tässä tilanteessa jäitä hattuun itse kullekkin.

Sinänsä olen onnellisessa asemassa, että olen koulutukseltani ja työltäni sellaisessa tilanteessa, että työt eivät nyt lopu. Tänään jo aloitin työn tekemisen 100% ylityökorvauksella. Ainut asia mistä olen tilanteessani kiitollinen on se, että kuulun siihen yhteiskuntarakenteen osaan jossa oma panokseni maan turvallisuustilanteen vuoksi on välttämätöntä. Kaikki sympatiani ovat tällä hetkellä pelastus-, poliisi- ja sotilashenkilökunnan sekä SoTe henkilökunnan puolella. Toivottavasti nyt kaikki ihmiset osaisivat arvostaa yhteiskuntarakenteiden välttämättömissä toimissa työskenteleviä ja ennenkaikkea pistäisivät jäitä hattuun.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti